Μπαμπάς……η κλασική μορφή και συνάμα φιγούρα της παραδοσιακής Ελληνικής Οικογένειας.
Μορφή με καίριο ρόλο στη ζωή και στη γαλούχηση όλων μας.
Αλήθεια πως θα μπορούσε άραγε η μορφή του παραδοσιακού χιουμοριστικά «ΜΠΑΜΠΑ» να ξέφευγε της προσοχής και της σημαντικότητας του κλασικού Ελληνικού Κινηματογράφου ;
Θεωρείτε πως ήταν ποτέ δυνατόν να μην τύχαινε της δικής του προβολής, της δικής του ανάδειξης ;
Φυσικά Όχι…!
Ο Ελληνικός Κινηματογράφος, στο είδος της Κωμωδίας και της Comedy, ασχολήθηκε πάρα μα πάρα πολύ με τους ….παραδοσιακούς Μπαμπάδες μιας ολάκερης εποχής από το 1950 ως το τέλος της δεκαετίας του 1970.
Άλλοτε «βλοσυροί», άλλοτε χαμογελαστοί, άλλοτε φωνακλάδες και άλλοτε τρυφεροί, άλλοτε κυρίαρχοι, «αφέντες» και επιβλητικοί και άλλοτε χαμογελαστές χαριτωμένες μαριονέτες στα καλομαθημένα παιδιά τους.Άλλοτε αυστηροί συνήθως συντηρητικοί, εποχή γαρ, άλλοτε ελεύθεροι προοδευτικοί πάντα στα μέτρα της εποχής.Και, το άλλο που το βάζετε ;
Ο Κλασικός Ελληνικός Κινηματογράφος ανέδειξε με εμφαντικό και πανηγυρικό τρόπο τη μορφή του «ΜΠΑΜΠΑ» στην κωμωδία αλλά συνάμα συνέθεσε το δίδυμο ΜΠΑΜΠΑΣ-ΚΟΡΗ το οποίο και κατέστη συντριπτικά κυρίαρχο σε αντίθεση με το δίδυμο ΜΠΑΜΠΑΣ-ΓΙΟΣ που υστέρησε σε προβολή.
Η Εξήγηση δεν είναι τυχαία μήτε αυθαίρετη και βέβαια πηγάζει από την ίδια τη ζωή.Η Σχέση ΜΠΑΜΠΑ-ΚΟΡΗΣ στην Ελληνική παραδοσιακή Οικογένεια ήταν εκείνη που είχε πολλά χαρακτηριστικά που έδιναν αστείρευτο υλικό για την Κωμωδία, το Γέλιο, το χαμόγελο.
Πάμε λοιπόν σήμερα να θυμηθούμε κάποιους ….ΘΡΥΛΙΚΟΥΣ ΜΠΑΜΠΑΔΕΣ που ανέδειξε η Ελληνική Κωμωδία και άφησαν αξέχαστο στη μνήμη μας το άπλετο και αυθόρμητο γέλιο, τις ξεκαρδιστικές καταστάσεις, τις σχετικές γκάφες και παρεξηγήσεις που μας δίνουν ανάσα φρεσκάδας μέχρι σήμερα
Ποιοι Έλληνες Ηθοποιοί μας …διακρίθηκαν σε ρόλο κλασικού Μπαμπά στον Κινηματογράφο μας ;
Πολλοί….! και φυσικά Μεγάλοι Ηθοποιοί.
Να κάνουμε μια αρίθμηση :
ΒΑΣΙΛΗΣ ΛΟΓΟΘΕΤΙΔΗΣ, ΜΙΜΗΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΟΡΕΣΤΗΣ ΜΑΚΡΗΣ, ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ, ΝΙΚΟΣ ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ, NIKHΤΑΣ ΠΛΑΤΗΣ, ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΖΕΡΒΟΣ
Ηθοποιοί που σε πρώτο κατά βάση ρόλο ερμήνευσαν το ρόλο του Μπαμπά στο Σινεμά μας.
Για να σταθούμε επιλεκτικά σε κάποιους τέτοιους ….θρυλικούς Μπαμπάδες λοιπόν που τους βιώσαμε τόσο μα τόσο εμφαντικά
******************
ΒΑΣΙΛΗΣ ΛΟΓΟΘΕΤΙΔΗΣ
Ο Μεγάλος μας ηθοποιός συνήθως δεν έπαιξε πολύ το ρόλο του «Μπαμπά» στον Κινηματογράφο. Όμως σε μια εξαίρετη ταινία του ήταν εκεί, παρών, στο ρόλο του Πατέρα
1958 «ΕΝΑΣ ΗΡΩΣ ΜΕ ΠΑΝΤΟΥΦΛΕΣ» του ΑΛΕΚΟΥ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ σε Σενάριο και Σκηνοθεσία δική του.
Ποιος δεν θυμάται αλήθεια τον …ένδοξο απόστρατο Στρατηγό Λάμπρο Δεκαβάλλα να αντιμετωπίζει το δράμα της αγαπημένης του κόρης, Πόπης Δεκαβάλλα (ΙΛΙΑ ΛΙΒΥΚΟΥ) που στενάζει από το ξεπούλημα του απατεώνα μέλλοντα γαμπρού τους Κώστα Στουπάτη (ΒΥΡΩΝ ΠΑΛΛΗΣ)
***************
ΜΙΜΗΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Μεγάλος μας Ηθοποιός δεν έχει παίξει πολλούς ρόλους «Πατέρα» στην τεράστια Θητεία του στον Κινηματογράφο μας.
Παρ’ όλα αυτά σταχυολογούμε μία από τις πιο κλασικές και υπέροχες εμφανίσεις του ως κλασικός «Μπαμπάς»
1962 «Ο ΘΟΔΩΡΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΑΝΝΟ»
Στο ανθρώπινο και εξαίρετο Σενάριο του ΝΙΚΟΥ ΤΣΙΦΟΡΟΥ και την κλασική αυθεντική Σκηνοθεσία τουΝΤΙΝΟΥ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ, ο ΜΙΜΗΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ
ερμηνεύει τη φιγούρα του κλασικού Μπαμπά της Εποχής.
Ο Θόδωρος λοιπόν, πατέρας παλαιών και συντηρητικών αρχών, που δεν αφήνει την όμορφη και γλυκιά κόρη του Χριστίνα (ΣΜΑΡΟΥΛΑ ΓΙΟΥΛΗ) να πάρει ανάσα στην κυριολεξία.
Το κλασικό ….δίκαννο μένει ως «όπλο» απειλής και εφαρμογής της διαφέντευσης της οικογένειάς του, που όμως στην κυριολεξία καθίσταται στην πράξη ανίσχυρο να ανακόψει τη δύναμη του έρωτα και της αγάπης
Μια εκπληκτική ερμηνεία του ΜΙΜΗ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ως αυστηρός Μπαμπάς, που όμως έχει καρδιά που ζει στην αγωνία για την τύχη της αγαπημένης του κόρης.
Δύο ακόμα μεγάλες Γυναίκες τον πλαισιώνουν, η ΣΜΑΡΟΥΛΑ ΓΙΟΥΛΗ στο ρόλο της κόρης του και η ΝΙΤΣΑ ΤΣΑΓΑΝΕΑ στο ρόλο της γυναίκας του.
***********************
ΟΡΕΣΤΗΣ ΜΑΚΡΗΣ
Εντάξει… εδώ έχουμε «πρόβλημα»…! και μάλιστα σοβαρό πρόβλημα. Ο Μεγάλος μας Ηθοποιός είναι ο πιο κλασικός καταξιωμένος «ΜΠΑΜΠΑΣ» στο Ελληνικό Σινεμά.
Τόσο στο κλασικό δράμα όσο βέβαια και στις αθάνατες Κωμωδίες.
Από που να τον ξεκινήσουμε.
Από τον «ΜΕΘΥΣΤΑΚΑ», από τον «ΓΡΟΥΣΟΥΖΗ» ; από το «ΚΟΡΙΤΣΙ ΤΗΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ», από το θρυλικό «ΑΜΑΞΑΚΙ» ;
Από το «ΟΔΟΣ ΣΤΟΥΡΝΑΡΑ 288»; ή αν περάσουμε στις Κωμωδίες στις οποίες και σήμερα εστιάζουμε:
Στην «Η ΚΥΡΑ ΜΑΣ Η ΜΑΜΜΗ», «Ο ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΤΟΥ», «Η ΘΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΙΚΑΓΟ» ; και τόσες άλλες.
Πάμε λοιπόν να διαλέξουμε δύο:
1957 «Η ΘΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΙΚΑΓΟ»
Μπαμπάς ο Ορέστης Μακρής και μάλιστα όχι μιας κόρης αλλά δύο, τριών, ….τεσσάρων παρακαλώ…!
Η Αξέχαστη ταινία του ΑΛΕΚΟΥ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ σε δικό του Σενάριο δίνει τη δυνατότητα στον τεράστιο αυτόν Ηθοποιό μας να διαμορφώσει τον χαρακτήρα και το ρόλο ενός «ΜΠΑΜΠΑ» που μένει αξέχαστος στον Κινηματογράφο αλλά και στη ζωή μας.
Ο ΟΡΕΣΤΗΣ ΜΑΚΡΗΣ πλαισιώνεται επάξια από την μεγάλη ΓΕΩΡΓΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ως την «τρελή» Θεία που έρχεται από το Σικάγο για να σαρώσει με την παρουσία της το «αραχνιασμένο» από ιδέες σπιτικό του Χαρίλαου που ζει με την γυναίκα του, την ΕΛΕΝΗ ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ που αγωνιά για την τύχη των κοριτσιών της.
Η Δαιμόνια Θεία όμως και το θαυματουργό …κανάτι της θα φροντίσει για όλα.
1964 «Ο ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΤΟΥ»
Ο ΝΕΣΤΟΡΑΣ ΜΑΤΣΑΣ γράφει και ο ΣΤΕΛΙΟΣ ΖΩΓΡΑΦΑΚΗΣ σκηνοθετεί μια εξαίρετη κωμωδία, στην οποία η διαχρονική φιγούρα του Πατέρα ΟΡΕΣΤΗ ΜΑΚΡΗ κυριαρχεί πάλι ανάμεσα στα τρία του κορίτσια και στην έρμη την οικονόμο του την Ευδοκία.
Μια απολαυστική ερμηνεία από τον Ορέστη Μακρή ως κ. Αριστείδη, χήρο φιλόλογο καθηγητή που ζώντας με την οικονόμο του την Ευδοκία (ΣΜΑΡΩ ΣΤΕΦΑΝΙΔΟΥ), και τα τρία του κορίτσια, περιορισμένα αυστηρά να προσπαθούν να ζήσουν λίγο από τα νιάτα τους.
ΜΠΑΜΠΑΣ λοιπόν ο ΟΡΕΣΤΗΣ ΜΑΚΡΗΣ και στις δύο αυτές ταινίες και μάλιστα …Πολύτεκνος…!
********************
ΝΙΚΟΣ ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ
Άλλος ένας κλασικός ΜΠΑΜΠΑΣ της μεγάλης Οθόνης.
Ο Μεγάλος μας ηθοποιός διέπρεψε σε συγκεκριμένους ρόλους αναδεικνύοντας το ρόλο του Πατέρα τόσο σε κορίτσια όσο και σε αγόρια παιδιά.
Θα σταθούμε σε δύο εξαίρετες ταινίες στις οποίες ο μεγάλος μας Ηθοποιός μεγαλούργησε στην κυριολεξία ως Πατέρας.
1962 «Ο ΓΑΜΠΡΟΣ ΜΟΥ Ο ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ»
Ένας πατέρας συγκλονιστικός εδώ ο Νίκος Σταυρίδης στο εξάιρετο σενάριο του ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΑΖΑΡΙΔΗ και σε Σκηνοθεσία του ΟΡΕΣΤΗ ΛΑΣΚΟΥ.
Ερμηνεία και συναισθήματα που άφησαν εποχή για το που μπορεί να φτάσει και τι μπορεί να κάνει ένας Μπαμπάς για να σώσει την ευτυχία του παιδιού του κάνοντας στην άκρη τα δικά του «θέλω».
Ο Μελέτης Καψομανώλης λοιπόν ως Μπαμπάς (ΝΙΚΟΣ ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ) με την μονάκριβη κόρη του Αργυρούλα (ΜΙΡΚΑ ΚΑΛΑΝΤΖΟΠΟΥΛΟΥ) μπαίνει σε χοντρούς μπελάδες με τον Γαμπρό του Μικέ Λογαρά (ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΝΤΖΑΣ), ο οποίος πολιορκείται στο σπίτι του από δύο πρώην ερωμένες του, την Βιολέτα (ΜΠΕΑΤΑ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ) και την Ζαζά (ΑΝΝΑ ΜΑΝΤΖΟΥΡΑΝΗ).
Ο Μπαμπάς ΝΙΚΟΣ ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ τρέχει και δεν φτάνει για να βρει λύση και άκρη μπροστά στην επερχόμενη δυστυχία της κόρης του κάνοντας ένα σωρό πράγματα και κινήσεις στο περιθώριο.
1967 «Ο ΧΑΖΟΜΠΑΜΠΑΣ»
Ταινία που, εξ ορισμού, αναδεικνύει περίτρανα το ρόλο του κλασικού Έλληνα «χαζομπαμπά» που στα μάτια του κανακάρη του βλέπει ολάκερο τον κόσμο αδιαφορώντας για το στραβό καλομάθημά του, που οδηγεί σε αδιέξοδο και σύγκρουση.
Με το σενάριο ζωής του ΔΗΜΗΤΡΗ ΒΛΑΧΟΥ και την εξαίρετη σκηνοθεσία του ΟΡΕΣΤΗ ΛΑΣΚΟΥπαρακολουθούμε την ιστορία του Χαράλαμπου Νούφαρου (ΝΙΚΟΣ ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ), όπου με τη Γυναίκα του Σοφία (ΜΠΕΑΤΑ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ) μεγαλώνουν τον μονάκριβο γιό τους, τον Απόστολο (ΝΙΚΟΣ ΔΑΔΙΝΟΠΟΥΛΟΣ).
Ίσως μια από τις καλύτερες και πιο Ηθογραφικές προσεγγίσεις του Χαζομπαμπά στον Ελληνικό Κινηματογράφο με τον Σταυρίδη να παραδίδει μαθήματα συναισθημάτων και των πόθων ενός Πατέρα που μεγαλώνει το γιο του με απίστευτη καλομάθεια, μέσα από χίλιους μύριους κόπους ζωής για να τον φτάσει στην προκλητική κακομάθεια.
Η Ίδια η παρέμβαση του Πατέρα είναι αυτή που θα δώσει και την τελική λύση
Ακολούθησαν και άλλες ταινίες από τον εξαίρετο Ηθοποιό μας στο ρόλο του Μπαμπά:
«ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΟΣΜΑΚΗΣ», «Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΡΟΛΟΪ», «ΜΠΕΤΟΒΕΝ ΚΑΙ ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ»
ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ακόμα μια τεράστια μορφή στα Κινηματαγραφικά μας καρέ, που ίσως ταυτίστηκε με το ρόλο και τη φιγούρα του «ΜΠΑΜΠΑ» στη μεγάλη Οθόνη.
Καλοσυνάτος, ευκολόπιστος, ταλαιπωρημένος, αγωνιστής, προσπαθεί να επιβιώσει μέσα από χίλιες δυό καταστάσεις που του σκαρώνουν οι κόρες του και οι γιοί του.
Για να τον ξεχωρίσουμε σε δύο κλασικές προσωπικότητες «ΜΠΑΜΠΑ»
1966 «ΦΟΥΣΚΟΘΑΛΑΣΣΙΕΣ»
Ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος ως Καπετάν Νικολής Σφακιανός στην Άνδρο σε μια από τις καλύτερες Ηθογραφίες του Ελληνικού Κινηματογράφου με το σενάριο του ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΑΖΑΡΙΔΗ και την σκηνοθεσία του ΟΡΕΣΤΗ ΛΑΣΚΟΥ.
Ένας Μπαμπάς επιβλητικός εδώ ο Παπαγιαννόπουλος, ένας καπετάνιος που επιστρέφει στο νησί του στο σπιτικό του με την Χρυσούλα τη γυναίκα του, υπέροχη η ΜΑΙΡΗ ΑΡΩΝΗ κοντά του, και τις τρεις τους κόρες.
Ένας Πατέρας επιβλητικός αλλά συνάμα και τρυφερός, φορτωμένος τα συντηρητικά ήθη της εποχής αλλά ανοιχτός στην πραγματική αγάπη. Ένας Πατέρας που παλεύει με κάθε τρόπο για την ευτυχία των κοριτσιών του.
Μαθήματα ερμηνείας από τον μεγάλο μας ηθοποιό….! σε μια ταινία που η λέξη «Πατέρας» είναι αυτή καθ’ εαυτή η ψυχή της.
1964 «ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ»
Αν ένας ρόλος αναδεικνύει τον Μπαμπά που είναι ….παντού στα φουστάνια της Κόρης του, δεν είναι άλλος από τον Διονύση Παπαγιαννόπουλο στην ανεπανάληπτη κωμωδία των ΑΣΗΜΑΚΗ ΓΙΑΛΑΜΑ-ΚΩΣΤΑ ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗ και σκηνοθεσία του ΝΤΙΝΟΥ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ.
Επίξεντρο, ποιός άλλος, η μονάκριβη κόρη του η Αθηνά, η λατρεμένη μας ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ, στις οποίας κυριολεκτικά το φουστάνι φέρεται και άγεται ο γλυκύτατος Μπαμπάς της.
Φροντίζει για το πρωινό της, για το ντύσιμό της, για την επιμέλειά της, για την ίδια τη …δουλειά της στην …αρχιτεκτονική, για τα φλέρτ της, για την αποκατάστασή της…!
Τώρα, εδώ που το σκέφτομαι, ονόματα δεν λέμε, υπολήψεις δεν θίγουμε, ΚΑΠΟΙΟΝ επίσης μου θυμίζει αυτός ο ρόλος του ΜΠΑΜΠΑ
Στην κυριολεξία μια ερμηνεία ζωής και όχι επαγγελματικής υποκριτικής.
Ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος έχει σειρά ταινιών στις οποίες …έδρασε στην κριολεξία ως ΜΠΑΜΠΑΣ.
Σχεδόν το 80% της φιλμογραφίας του ήταν ένας κλασικός ΜΠΑΜΠΑΣ πάντα εν δράσει. Που δηλαδή να τον ξεχάσουμε:
Στο «ΤΖΕΝΗ ΤΖΕΝΗ», στο «Ο ΜΠΑΜΠΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΕΤΑΙ». στο «ΜΙΑ ΤΡΕΛΗ ΤΡΕΛΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ», στο «ΚΟΡΟΪΔΑΚΙ ΤΗΣ ΔΕΣΠΟΙΝΙΔΑΣ», στην «ΨΕΥΤΡΑ», στις «ΚΥΡΙΕΣ ΤΗΣ ΑΥΛΗΣ» ; που αλήθεια ;
**********************
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ
Ένας ακόμα μεγάλος μας Ηθοποιός που θήτευσε το ρόλο του …Πολύπαθου Μπαμπά στη μεγάλη οθόνη με μεγάλο πεδίο δράσης.
Δεκάδες ήταν οι ταινίες του μεγάλου μας ερμηνευτή στις οποίες ήταν ένα ταλαίπωρος Μπαμπάς.
Άλλοτε μιας καλομαθημένης κόρης στην οποία συνήθως είχε αδυναμία και η οποία τον έσερνε από τη μύτη ως συνήθως
Όπως στις ταινίες «Η ΛΙΖΑ ΚΑΙ Η ΑΛΛΗ», «ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΣΤΗΝ ΑΙΓΙΝΑ», ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ», «ΜΙΚΡΟΙ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΕΝ ΔΡΑΣΗ», «ΛΑΘΟΣ ΣΤΟΝ ΕΡΩΤΑ»
είτε επίσης σαν Μπαμπάς κάποιου αγοριού που του φόρτωνε μια σειρά μπελάδες. «ΥΙΕ ΜΟΥ ΥΙΕ ΜΟΥ»
Απίστευτα δύσκολο να ξεχωρίσεις. Σταχυολογώ δύο ρόλους του ως ΜΠΑΜΠΑΣ
1968 «Ο ΣΤΡΙΓΓΛΟΣ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΑΡΝΑΚΙ»
Όχι ένας, μήτε καν δύο αλλά δυστυχώς τρεις ολάκεροι μαντραχαλάδες και αυτός έρμος και μόνος, σαν ΜΠΑΜΠΑΣ, να προσπαθήσει να κουλαντρίσει ένα σπιτικό που μάλλον μοιάζει με …Ροντέο.
Η Εκπληκτική κωμωδία ηθών του ΑΛΕΚΟΥ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ σε δικό του σενάριο, αναδεικνύει τον Λάμπρο Κωνσταντάρα ως έναν ΜΠΑΜΠΑ στα πρόθυρα ….νευρικής κρίσης…!
Μια εκπληκτική ερμηνεία του μεγάλου μας καλλιτέχνη με τα «παιδιά» του: ΠΑΥΛΟ ΛΙΑΡΟ, ΘΑΝΟ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ, ΒΑΓΓΕΛΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ και την ΜΑΡΩ ΚΟΝΤΟΥ που θα λειτουργήσει ως καταλύτης στο καθημερινό τους τρελοκομείο.
Μπαμπάς, που προσπαθεί να καλύψει το κενό της Μάνας, Μπαμπάς που ζορίζεται να ρεγουλάρει τους τρεις μαντραχαλάδες του.
«Το νου σας Ρεμάλια….!» επαναλαμβάνει με εμφανή αγωνία επιβίωσης.
1966 «Η ΚΟΡΗ ΜΟΥ Η ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΡΙΑ»
Στην εξαίρετη και διαχρονικά επίκαιρη δημιουργία του ΑΛΕΚΟΥ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ ο Κωνσταντάρας είναι ένας ΜΠΑΜΠΑΣ που ως γνήσιος και κλασικός καπιταλιστής της παλιάς εποχής και της σκληρής εργοδοτικής νοοτροπίας θα βρεθεί να …κυνηγιέται με την …Σοσιαλίζουσα κόρη του, φορέα των νέων ιδεών της ενσωμάτωσης και του συμβιβασμού ΑΛΙΚΗΣ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ
Ένας ΜΠΑΜΠΑΣ σε κόντρα ρόλο στην ταινία νιώθει τον κόσμο πάνω στον οποίο υποτίθεται στήριξε την ανατροφή της κόρης του να τρέμει και να κλονίζεται κάτω από τα πόδια του.
Θα μπορέσει να το διαχειριστεί ; θα μπορέσει να βρει τη χρυσή τομή με τον άνεμο αλλαγής στην κοινωνία εκείνη την εποχή (γιατί σήμερα έχουμε το ανάποδο…χαχαχαχα)
ή θα τον βλέπουμε να παριστάνει τον …Κωνσταντίνο Παλαιολόγο πολιορκούμενος από την ίδια του την κόρη.
***********************
ΝΙΚΗΤΑΣ ΠΛΑΤΗΣ
Ο Εξαίρετος Ηθοποιός μας συνήθως δευτερο-ρολίστας, έχει και αυτός σειρά …δράσεων ως ΜΠΑΜΠΑΣ σε μια σειρά ταινιών πρώτης ή δεύτερης σειράς.
Θα ήθελα όμως να τον ξεχωρίσω σε έναν ρόλο που πραγματικά συγκινεί και προκαλεί έντονα συναισθήματα
1965 «ΤΕΝΤΥ ΜΠΟΫ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ»
Ο Εξαίρετος ηθοποιός μας, εδώ σε δεύτερο πλην όμως τον κυριότερο αντρικό ρόλο, στην θεατρική κωμωδία του ΓΕΡΑΣΙΜΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ σε σκηνοθεσία ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗ, ερμηνεύει το ρόλο ενός πατέρα, που πάντα με το χαμόγελο, βρίσκεται στο μέσο μιας πραγματικής καταιγίδας ζωής.
Με τον γιο του ΚΩΣΤΑ ΒΟΥΤΣΑ βρίσκεται αντιμέτωπος με τα καμώματά του, με την κρυφή αισθηματική του σύντροφο την ΝΑΝΑ ΣΚΙΑΔΑακροβατούν ανάμεσα στα κοράκια τους συγγενείς που τους κατατρέχουν.
Από ποιον να φυλαχτεί ; που να ισορροπήσει ; στο γιό του, στην επίδοξη νύφη του ΖΩΗ ΛΑΣΚΑΡΗ ; στους συγγενείς της κόρης του που καταφτάνουν για να διεκδικήσουν ; από που ;
Και στο τέλος τι να προτιμήσει ; την δική του στερνή προσωπική ευτυχία ; ή την ευτυχία του παιδιού του με τον ίδιο να αποδέχεται την παραμονή του στο περιθώριο. Πολύ μεγάλο ζήτημα αλήθεια.
Θεωρώ ότι ο Κινηματογραφικός τίτλος αδικεί κατάφορα το ίδιο το έργο, ο τίτλος του θεατρικού είναι «ΖΗΤΩ Η ΖΩΗ» πιο συμβατός με το θέμα.
Από τους καλύτερους ΜΠΑΜΠΑΔΕΣ του Ελληνικού Κινηματογράφου σε μια ταινία που την είδαν 350.000 άνθρωποι στην πρώτη προβολή της αλλά στην συνέχεια αδικήθηκε.
********************
ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΖΕΡΒΟΣ
Ένας από τους «αιώνιους» Πατεράδες στον Ελληνικό Κινηματογράφο με ανεξίτηλο πέρασμα αλλά κυρίαρχα τον συναντάμε στο Δράμα.
Στην κωμωδία τον συναντάμε σε μία και μοναδική εμφάνιση, η οποία όμως δεν μπορεί με τίποτα να περάσει απαρατήρητη. Για να δούμε ποια είναι :
1962 «Ο ΑΤΣΙΔΑΣ»
H Aξέχαστη μεγάλη επιτυχία του ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΛΙΑΝΙΔΗ που συνάμα αποτελεί και καυστική σάτιρα μιας συγκεκριμένης σχολής σκέψης «περί τιμής» στην κλασική Ελληνική Οικογένεια εκείνης της εποχής.
Ο Παντελής Ζερβός λοιπόν, πατέρας του Ντίνου Ηλιόπουλου και της Ζωής Λάσκαρης, επιβάλλει με παντελώς δύο μέτρα και δυό σταθμά τις απόψεις του περί «τιμής», περί ευθυνών του «αδελφού» και της επίλυσης των εν δυνάμει σχέσεων με την απειλή και το φόβο.
Έχουμε λοιπόν μπροστά μας ένα πρότυπο ΜΠΑΜΠΑ που θεωρεί τα πράγματα κατά το ίδιο συμφέρον και έτσι οι απόψεις, οι κατευθύνσεις του και οι ερμηνείες του αλλάζουν άρδην κατά 180% μέσα σε λίγες στιγμές.
Ο Μεγάλος μας Ηθοποιός είναι απολαυστικός στον «αυστηρό» του πατρικό ρόλο στην έξοχη αυτή κωμωδία.
**************
Φίλες και Φίλοι
έκανα μια γενική παρουσίαση των κλασικών «ΜΠΑΜΠΑΔΩΝ» στην Ελληνική Κινηματογραφική Κωμωδία.
Επιλεκτικά σταχυολόγησα κάποιους χαρακτηριστικούς ρόλους ανάμεσα σε δεκάδες από αυτούς που διέπρεψαν στο είδος και στον πλούτο της Φιλμογραφίας μας.
Μπαμπάδες που καλύπτουν όλο το ….φάσμα των χαρακτήρων συμπεριφοράς τους.
Φυσικά στο πίσω μέρος του παρασκηνίου καραδοκούν οι …..ΜΑΜΑΔΕΣ για τις οποίες θα μιλήσουμε σε επόμενο θέμα μας.
Αναδημοσίευση άρθρου απο το:
cinefil.pblogs.gr